PERAN DIGITAL MARKETING TERHADAP PENGEMBANGAN UMKM KERIPIK TAHU DI DESA LEUWEUNG KOLOT RW 04

  • Ade Hendri Hendrawan INDONESIA
  • Berlina Wulandari INDONESIA
  • Dewi Primasari INDONESIA
  • Rifa Syafira INDONESIA
  • Neng Siti Najiah INDONESIA
  • M. Adam Rizky Zidan S INDONESIA
  • Zaini Adam Dzikrillah INDONESIA
  • Pefry Praguntara INDONESIA
Keywords: UMKM, marketing, technology.

Abstract

As a result of offline transactions becoming it will be easier for UMKM participants to complete transactions. Digital technology has a significant disadvantage compared to UMKM. Emerging technology uses the more powerful and long-lasting potential of UMKM. Social media and online shopping can help UMKM entrepreneurs make money. It is understood that UMKM students have not actively participated in digital growth, particularly due to their limited understanding of digital marketing. The goal of the community outreach program at UMKM Desa Leuweung Kolot is to provide digital marketing training as a means of generating revenue and as a requirement for any technology-based marketing network.

Author Biographies

Ade Hendri Hendrawan, INDONESIA

Universitas Ibn Khaldun Bogor, INDONESIA

Berlina Wulandari, INDONESIA

Universitas Ibn Khaldun Bogor, INDONESIA

Dewi Primasari, INDONESIA

Universitas Ibn Khaldun Bogor, INDONESIA

Rifa Syafira, INDONESIA

Universitas Ibn Khaldun Bogor, INDONESIA

Neng Siti Najiah, INDONESIA

Universitas Ibn Khaldun Bogor, INDONESIA

M. Adam Rizky Zidan S, INDONESIA

Universitas Ibn Khaldun Bogor, INDONESIA

Zaini Adam Dzikrillah, INDONESIA

Universitas Ibn Khaldun Bogor, INDONESIA

Pefry Praguntara, INDONESIA

Universitas Ibn Khaldun Bogor, INDONESIA

References

Febriyantoro, M. T., & Arisandi, D. (2018). Pemanfaatan digital marketing bagi usaha mikro, kecil dan menengah pada era masyarakat ekonomi ASEAN. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis Dewantara (JMD), 1(2), 61–76.
Gumilang, R. R. (2019). Implementasi digital marketing terhadap peningkatan penjualan hasil home industri. Coopetition: Jurnal Ilmiah Manajemen, 10(1), 9–14.
Rapitasari, D. (2016). Digital marketing berbasis aplikasi sebagai strategi meningkatkan kepuasan pelanggan. CAKRAWALA, 10(2), 107–112.
Ismail, V., Firjanah, R., Kurniawan, A., Azza, M., Audrey, A., & Laila, L. (2024). PERANAN KELOMPOK WANITA TANI DALAM MENINGKATKAN POTENSI UMKM MASYARAKAT DI DESA ADIREJO. SINKRON: Jurnal Pengabdian Masyarakat UIKA Jaya, 2(3), 278-288. Retrieved from https://pkm.uika-bogor.ac.id/index.php/JPMUJ/article/view/2346
Ramadhany, T., & Maulani, D. (2024). PELATIHAN PEMBUATAN KONTEN DIGITAL MARKETING DALAM MENINGKATKAN PENJUALAN PRODUK ROTI AFIKA SARI. SINKRON: Jurnal Pengabdian Masyarakat UIKA Jaya, 2(2), 137-146. doi:10.32832/jpmuj.v2i2.2268
Riani, D., Ajmilah, W., Falma, N., & Afrianto, Y. (2024). GERAKAN LITERASI KEUANGAN MELALUI MEDIA MENABUNG SEJAK DINI. SINKRON: Jurnal Pengabdian Masyarakat UIKA Jaya, 2(2), 147-160. doi:10.32832/jpmuj.v2i2.2271
Aminda, R., Aminda, A., & Rizki, M. (2024). ANALISA CAPAIAN PELAKSANAAN PEKERJAAN LAYAK DAN PERTUMBUHAN EKONOMI DALAM SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS (SDGS) DI KABUPATEN BOGOR. SINKRON: Jurnal Pengabdian Masyarakat UIKA Jaya, 2(2), 190-207. doi:10.32832/jpmuj.v2i2.2279
Novianto, D., Syaiful, S., & Aminda, R. (2023). DAMPAK PEMBANGUNAN HOTEL CIBINONG CITY MALL TERHADAP PERUBAHAN KONDISI SOSIAL DAN EKONOMI MASYARAKAT RW 04 PAKANSARI CIBINONG. SINKRON: Jurnal Pengabdian Masyarakat UIKA Jaya, 1(3), 113-123. doi:10.32832/jpmuj.v1i3.1917
Yanuarsyah, I., Purnomo, M., & Kamilah, N. (2024). DIJITALISASI E-COMMERCE WARUNG SAYUR IBU ECIH BERBASIS ANDROID. SINKRON: Jurnal Pengabdian Masyarakat UIKA Jaya, 2(1), 33-43. doi:10.32832/jpmuj.v2i1.1947
Alhadi, A., Riani, D., & Afrianto, Y. (2023). SISTEM INFORMASI PERSEDIAAN BARANG SEDERHANA PT. WISEMAN MULIA SEJAHTERA DENGAN APLIKASI BARANG DAN PERSEDIAAN BERBASIS ANDROID. SINKRON: Jurnal Pengabdian Masyarakat UIKA Jaya, 1(1), 31-39. doi:10.32832/jpmuj.v1i1.1671
Maulani, D., Wulandari, A., Octaviani, N., & Sukaesih, P. (2023). PENDAMPINGAN PENYUSUNAN LAPORAN KEUANGAN PADA KELOMPOK USAHA KECIL MENENGAH (UKM) DESA SUKAJADI. SINKRON: Jurnal Pengabdian Masyarakat UIKA Jaya, 1(2), 53-63. doi:10.32832/jpmuj.v1i2.1905
Published
2025-01-11